طراحی و دکوراسیون اتاق خواب

طراحی و دکوراسیون اتاق خواب

1- سیرکولاسیون حرکتی ساده در اتاق خواب
سعی کنید مسیر حرکترا در یک سمت اتاق قرار دهید. هتل ها معمولا این کار را می کنند، به همین دلیل پلان اتاق خواب در اکثر آنها شبیه به هم است. این پلان ها ساده و بسیار کاربردی هستند.
مسیر حرکتی در اتاق خواب هایی که دارای سرویس بهداشتی هستند یا به فضای بیرونی راه دارند، کمی پیچیده تر است.
برای صرفه جویی در فضا، به محل قرار دادن سرویس بهداشتی و کمد و اتاق لباس توجه کنید. اتاق هایی که در آنها دسترسی به سرویس بهداشتی و اتاق لباس قبل از فضای خواب است، به راهروی طولانی تری نیاز دارند (پلان سمت چپ). اگر دسترسی به این فضاها از بخش خواب است، به راهرو نیازی نیست و در عوض شما باید سیرکولاسیون حرکتی را در فضای اتاق خواب ایجاد کنید تا بزرگ تر نیز به نظر برسد .

khab-02

2- به چشم انداز اتاق خواب تان توجه کنید!
یک اتاق خواب با چشم اندازی به بیرون همواره زیباتر به نظر می رسد. اگر در حال طراحی یا بازسازی دکوراسیون اتاق خواب تان هستید، سعی کنید از طرح هایی استفاده کنید که بر چشم انداز تأکید می کنند – چه چشم انداز شما یک دریاچه ی خیره کننده باشد چه حیاط ساده ی منزل تان.
از فضای عمومی به اتاق خواب دید نداشته باشد. در این نمونه، یک راهرو کوچک بخش خواب را از بخش خانوادگی جدا می کند.

khab-03

3- به چیدمان مبلمان اتاق خواب تان توجه کنید!
معماری اتاق خواب شما باید مبلمان را نیز در بر بگیرد. در اتاق های خواب معمولا دیوار پشت تختخواب، کمد لباس، میز پاتختی، تلویزیون، صندلی و میز وجود دارد. در طراحی اتاق خواب تان دقت کنید که در کنار تختخواب فضای کافی برای میزهای پاتختی باشد و سیرکولاسیون حرکتی طوری باشد که به سه وجه تشک تان دسترسی داشته باشید.

4- نور و تهویه را در اتاق خواب تان افزایش دهید!
قرار دادن اتاق خواب در گوشه ی منزل تان، امکان تعبیه ی پنجره در دو دیوار یا بیشتر را برای شما فراهم می کند. با این کار، تهویه ی اتاق بهتر صورت می گیرد و اتاق از نور بیشتر و متعادل تری برخوردار می شود.

5- برای طراحی اتاق خواب تان زمان بگذارید!
یک طراحی خوب زمانی اتفاق می افتد که متناسب با سبک زندگی شما برنامه ریزی شود. بنابراین برای آن وقت بیشتری صرف کنید تا به طرحی مفیدتر و کاراتر دست یابید.
در حقیقت یک طراحی عالی الزاما به این معنی نیست که فضا پیچیده و گران باشد. فضایی که کاربردی تر، کم هزینه تر در ساخت و نیازمند نگهداری کمتر باشد، نمونه ای از یک طراحی خوب است.

5-به رنگ آمیزی دقت کنید

با ما تماس گرفته و پیشنهاد ما را بشنوید.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *