کاغد دیواری

نحوه انتخاب صحيح كاغذ ديواری

انتخاب يك كاغذ ديواری صحيح و خوب كاري سخت است. دليل سختي انتخاب کاغذ دیواری این است كه تنوع بيشماري از كاغذ ديواری از لحاظ طرح و رنگ و هم‌چنين جنس پشت كاغذ ديواري در بازار موجود است كه بايد از بين اين تنوع بيشمار، مناسب‌ترين گزينه را براي دكوراسيون خانه خود انتخاب و استفاده كنيد.

محاسن:

ايجاد طرح و نقش زيبا روي ديوار.
عدم نیاز به زیر سازی
سرعت عمل
مي‌توان از كاغذديواري براي پوشاندن عيوب ديوار بهره گرفت.
خيلي سريع‌تر و آسان‌تر از ديوارهاي رنگ شده تميز مي‌شوند.

كاغذ ديواری

براي انتخاب کاغذدیواری ابتدا به رنگ‌هاي موجود، نوع كف‌پوش و سبك دكوراسيون خانه خود و وسايل و مبلمان موجود در دكوراسيون خانه‌تان توجه و تعيين كنيد كه در اصل آنها داراي چه سبك و جلوه‌اي هستند؛ سپس به دنبال كاغذ ديواری متناسب با همان سبك برويد.

اگر برايتان مقدور است، بهتر است نمونه رنگ يا رنگ‌هاي اصلي دكوراسيون فضا را با خود هنگام انتخاب كاغذ ديواري داشته باشيد تا بتوانيد آن را با كاغذ ديواري‌ها تطبيق دهيد.

در خصوص موارد موجود در هر آلبوم و نحوه قرارگيري نمونه‌ها در آن، از فروشنده راهنمايي بخواهيد و پس از آن ابتدا يك دور به صورت سريع و گذرا صفحات را ورق بزنيد؛ و تنها مواردي را كه فكر مي‌كنيد با دكوراسيون خانه شما هماهنگ است نشانه بگذاريد. پس از بازديد از كل آلبوم‌ها، به سراغ موارد علامت گذاشته شده برويد، اين بار با دقت بيشتر و آرام‌تر آنها را مشاهده كنيد و با نمونه رنگ دكوراسيون خانه خود تطبيق دهيد.
از ميان اين موارد بهترين و مناسب‌ترين گزينه‌ها را انتخاب كرده و از فروشنده بخواهيد تا نمونه‌اي از آن را در اختیار شما بگذارد.
كاغذ ديواری

هزينه و قيمت كاغذ ديواری
قيمت كاغذ ديواري‌ها مقداري گيج كننده است. قيمتي كه در آلبوم‌ها براي هر نوع كاغذ ديواری قيد شده است براي يك رول از كاغذديواري است.

رول‌هاي كاغذ ديواری داراي عرض‌هاي مختلفي نيز هست. انواع اروپايي آنها داراي عرض 52 سانتي‌متر است در حالي كه رول كاغذ ديواریهاي آمريكايي عرض 68.5 سانتي‌متردارد.
يعني مسلما شما مي‌توانيد مقدار بيشتري از ديوار را با يك رول كاغذ ديواری آمريكايي نسبت به يك رول كاغذ ديواری اروپايي بپوشانيد.

مورد ديگري كه روي قيمت كاغذديواري تاثير مي‌گذارد؛ طرحي است كه انتخاب مي‌كنيد.
طرح‌هاي مستقيم و صاف مانند طرح‌های راه راه عمودي و افقي كه بايد در قسمت درزها تنظيم شوند و طرح‌هاي منحني شكل نيز مانند طرح‌هاي گلدار و هندسي هستند كه باز هم بايد در قسمت درزها تنظيم شوند.
اين تنظيمات در قسمت درزها به طوري كه دنباله طرح‌ها از رديفي به رديف ديگر رعايت شود، نياز به متراژ بيشتري كاغذديواري دارد كه در اين زمينه و اينكه طرح انتخابي شما به چه مقدار متراژ اضافه نياز دارد، بايد از فروشنده كمك بگيريد.

از اين رو بايد حتما ديوارهای اتاق را با دقت اندازه‌گيري كنيد و هنگام سفارش آنها را به همراه داشته باشيد.

انواع كاغذ ديواري

اساسا كاغذ ديواری هايي كه داراي پوشش وينيل هستند بادوام‌ترين انواع كاغذ ديواری ها محسوب می‌شوند.
اين نوع از كاغذ ديواری ها هم‌چنين قابل شست‌وشو و ضد آب هستند. همين نوع از كاغذ ديواری خود به دو نوع تقسيم مي‌شود:

نوع اول در قسمت پشت كاغذ ديواری داراي لايه‌اي از وينيل است
نوع دوم داراي لايه‌اي از وينيل در قسمت روي كاغذ ديواری است كه مسلما نوع دوم دوام بيشتري دارد. نوع اول راحت‌تر از روي ديوار كنده مي‌شود. بنابراين نوع دوم كاغذ ديواری هاي داراي پوشش وينيل، مي‌توانند مناسب‌ترين گزينه براي انتخاب باشند

با ما تماس گرفته و پیشنهاد ما را بشنوید.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *