رونق بازار مسکن

رونق بازار مسکن در سال 94
رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران تاکید کرد : امسال رونق بازار مسکن در راه است اما افزایش یا جهش و سونامی قیمتی نخواهیم داشت.
حسام عقبایی در گفتگو با رادیو اقتصاد اظهار داشت: از سال 1392 رکود سنگین و عمیقی در بخش مسکن حاکم اگرچه گاهی رونق هم دیده شده است و از نیمه دوم پارسال با توجه به حجم معاملات مسکن، خیز خروج از رکود دیده شده است که افزایش خرید و فروش و اجاره مسکن را نشان می دهد اما به مفهوم خروج کامل از رکود نیست.
وی گفت: گزارش های 120 هزار مشاور املاک در سرسر کشور و 12 هزار مشاور املاک در شهر تهران نشان می دهد هنوز رونقی در بازار مسکن ایجاد نشده است اما امیدواریم تا پایان سال این رونق شکل بگیرد.
عقبایی در باره تاثیر مذاکرات هسته ای هم گفت : تاثیر خاصی دیده نمی شود و واحدهای مسکونی در بسیاری از مناطق به قیمت واقعی خود رسیده‌ است و باید به توازن و تناسب طرف های عرضه و تقاضا برسیم و امروزه دیگر ظرفیت افزایش قیمت‌ مسکن وجود ندارد.
رئیس اتحادیه کشوری مشاوران املاک گفت : اجاره بهای مسکن نیز روندی عادی دارد و تابع قیمت مسکن است و در شرایطی که قیمت ملک افزایش نشان نمی دهد، هرگونه افزایش اجاره بها نیز غیرمنطقی است.
عقبایی گفت : بیشتر مستاجران و موجران ، توافق و قراردادها را تمدید کردند و حق کمیسیون مشاوران املاک یک چهارم اجاره ماهانه از هر دو طرف ( موجر و مستاجر) است.
رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور همچنین گفت : روش دریافت حق کمیسیون معاملات مسکن اعم از اجاره و خرید و فروش تغییر نکرده است.
حق کمیسیون بنگاه‌های مسکن در بنگاه های مسکن در تهران تا 30 میلیون تومان یک درصد، از 30 تا 50 میلیون تومان 75 صدم درصد، 50 تا 100 میلیون تومان نیم درصد و از 100 میلیون تومان به بالا 25 صدم درصد است که روش پلکانی گفته می شود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *